Hvad får virksomheden ud af firmafysioterapi?

Øget sundhed og velvære betyder øgede ressourcer hos den enkelte medarbejder. Derfor er investering i sundhedsfremme og forebyggelse ganske enkelt en god investering.

Arbejdsskader i ryg, nakke, skulder osv. skyldes ofte gentagne bevægelser, stillesiddende arbejde, skærmarbejde og/eller et stressende arbejdsmiljø. Arbejdsskaderne er akkumulerede spændinger i muskler og led over lang tid. Man har typisk et forhøjet spændingsniveau i kroppen flere måneder før man reelt mærker smerterne.

Ved manuel behandling på et tidligt tidspunkt, bryder man denne opbygning af spændinger og kan derved forebygge arbejdsskaderne. Udover den manuelle behandling vil årsagen til generne blive bevidstgjort, så forebyggende tiltag kan sættes i gang. Forebyggende tiltag som vejledning om arbejdsstillinger, træning og generel sundhed.

Hvordan foregår virksomhedsaftalen i praksis?

FysioDanmark Herning er virksomhedens samarbejdspartner og sundhedscenter ude på arbejdspladsen. Et sted hvor medarbejderen har mulighed for at blive afhjulpet med eventuelle smerter og gener. Desuden vil medarbejderen kunne søge vejledning om arbejdsstillinger, træning og generel sundhed.

Behandlingstiden er 30 min., og der bliver beregnet et antal behandlinger pr. uge afhængig af antal medarbejdere.

Bemærk Firmafysioterapi er fuld fradragsberettiget for virksomheden – og ikke skattepligtig for medarbejderen.

Vi tilbyder

• Behandling hos virksomheden
  • Sundhedstjek af medarbejderne
  • Behandling hos FysioDanmark Herning

Vi kan sammensætte en løsning, der passer til jeres virksomhed.