Er du blevet diagnosticeret med Parkinson?

Vores Parkinsonhold henvender sig til folk med Parkinson, som aktivt har lyst til at skabe en bedre hverdag.

Parkinson er en progredierende sygdom, der kan medføre fysisk inaktivitet. Ved Parkinson syge rammes bevægelsesevnen hovedsageligt. Alt går lidt mere langsomt, der kan forekomme rystelser i arme eller ben og smertefulde muskelkramper.

Hvad består træningen af?

Træningen har til formål at modvirke følgerne af Parkinson, så deltagerne bedre kan klare sin hverdag.

Der arbejdes generelt med styrke- og konditionstræning, ligesom der lægges vægt på øvelser, der udfordrer balancen og stiller krav til tempo og koordination. Formålet er at give dig de bedst mulige fysiske forudsætninger til at håndtere en dagligdag med en progressiv sygdom.

De fleste mennesker med Parkinson har megen effekt af den rigtige træning. Man kan ikke træne sygdommen væk, men man kan træne, så de daglige gøremål bliver nemmere.

Inden opstart af holdtræning på klinikken

Før du starter, vil en af vores fysioterapeuter se dig til en grundig undersøgelse og samtale. Denne konsultation vil være grundlaget for tilrettelæggelsen af din træning. Træningen vil blive planlagt efter individuelle behov, og du vil være under supervision af en fysioterapeut under hele forløbet.

Superviseret træning

Holdet vil altid være under supervision af en fysioterapeut, som sikrer at du tryg under din træning og udfører dine øvelser korrekt. Fysioterapeuten vil løbende tilpasse dine øvelser, så de fortsat passer til netop din problematik.

Tidspunkt: Tirsdage kl. 12.30-13.30 - Fysioterapeut: Line Kahl

Tidspunkt: Torsdage kl. 12.00-13.00 - Fysioterapeut: Line Kahl