Fokuseret Chokbølge Terapi er en videnskabelig bevist behandlingsmetode, som har god effekt på en lang række skader i kroppens sener og muskler.

Hvad er fordelene ved Fokuseret Chokbølge Terapi?

Fokuseret Chokbølge Terapi blev oprindelig brugt til at knuse nyresten. I den forbindelse fandt man ud af, at det også havde en meget effektiv indvirkning på skadet væv generelt.

Med Fokuseret Chokbølge Terapi kan man koncentrere behandlingen til et meget lille område og ramme skaden helt specifik.

Man opnår altså en både kortere og mere effektiv behandling. Behandlingen er helt uden bivirkninger og anbefales før kortisonbehandling og kirurgi.

Fokuseret Chokbølge Terapi anvendes bl.a. til at behandle:

Arvæv, hælspore, hælsenesmerter, bursitter, springerknæ, løberknæ, golf- eller tennisalbue, skuldersmerter mm.

Hvordan foregår behandlingen med Fokuseret Chokbølge Terapi?

Fokuseret Chokbølge Terapi fungerer ved, at der sendes en højfrekvent lydbølge ind i området, som laver et lille traume i vævet. Det traume fremmer behandlings- og helingstiden.

Det sker fordi behandlingen øger blodgennemstrømningen og dannelsen af nye blodkar. Ligeledes stimuleres cellerne til at danne nye kollagene fibre, som findes i muskler, bindevæv og knogler.

Gør behandling med Fokuseret Chokbølge Terapi ondt?

Det er en aggressiv behandlingsform og kan derfor af mange opleves som smertefuld. Behandlingen varer dog kun i få minutter, og ubehaget ophører, så snart behandlingen stoppes. Det er ikke normalt med bivirkninger, men hos enkelte kan der opstå et mindre blåt mærke eller rødme, hvor behandlingen er udført.

Hvem bør ikke behandles med Fokuseret Chokbølge Terapi?

Du skal undgå Fokuseret Chokbølge Terapi, hvis du samtidig gennemgår en anden behandling med f.eks. kortisoninjektioner, antiinflammatorisk lægemiddel eller blodfortyndende medicin. Har du hjertebesvær, en øget blødningstendens eller er gravid, skal du ligeledes undgå behandling med Fokuserede Chokbølger. Du må ikke indtage nogen former for antiinflammatorisk medicin fem dage før behandlingen eller direkte efter dens afslutning.