Akupunktur i Herning nær Ikast

Vi tilbyder akupunktur i Herning nær Ikast til behandling af en lang række lidelser i bevægeapparatet.

Klinikken har flere fysioterapeuter som tilbyder denne behandling. Der gives to former for akupunktur på klinikken. IMS og medicinsk akupunktur. Begge former kræver en særlig efteruddannelse.

Book online

Hvad er IMS Akupunktur?

IMS (IntraMuskulær Stimulering) er en effektiv behandling, som bruger teknikken fra den traditionelle kinesiske metode, og den opdaterede viden indenfor anatomi og neuropsykologi. IMS akupunktur er effektiv, når den udføres korrekt, fordi den baseres på de fysiske symptomer som patienten beskriver.

IMS behandlingen tager udgangspunkt i nervens forløb samt de motoriske punkter i musklen. Det betyder at den både bruges ved nervens udspring og i den muskel der er smertefuld. IMS øger cirkulationen og forbedrer heling, hvis der er sket en lille skade eller overbelastning. Når denne type behandling benyttes er det ikke vigtigt hvor lang tid nålen skal sidde i vævet, men mere hvor meget stimulering musklen har brug for, for at løsne sig. Derfor vil du med IMS akupunktur opleve, at nålen ikke altid skal sidde i de klassiske 20 min, men i stedet er afhængig af musklens spændingsgrad.

Hvad er Medicinsk Akupunktur?

Medicinsk akupunktur er ligeledes funderet i moderne videnskabelige principper. Studier har vist, at der er bedst evidens for effekt ved eksempelvis kroniske knæsmerter, lændesmerter, spændingshovedpine, slidgigt i hoften mm. Teknikken med nålene er lidt anderledes end ved IMS metoden. Her sidder nålene i, i længere tid. Du vil typisk ligge med nålene i ca. 20 min.

Akupunkturen er i mange tilfælde smertelindrende og både IMS og medicinsk akupunktur er ofte implementeret i et behandlingsforløb, hvor også fysioterapi, træning eller osteopati indgår.

Hvilken form for behandling der gives, afhænger af hvilken uddannelse den enkelte fysioterapeut har.

Følgende lidelser lindres eller behandles med akupunktur:

Rygsmerter, ischiassmerter, bækkensmerter, halebenssmerter, lyskesmerter, underlivssmerter, SI-ledsproblematikker, hovedpine, migræne, idrætsskader, nakkesmerter, piskesmæld, diskusprolaps, slidgigt, skuldersmerter, albuesmerter, håndledsproblemer, karpaltunnelsyndrom, musearm, tennisalbue, golfalbue, frossen skulder, hoftesmerter, knæsmerter, ankelsmerter, hælspore, akillessenebetændelse, løberknæ mm.

Bestil en tid til akupunktur i Herning nær Ikast

Du kan booke en tid allerede nu. Vil du hører nærmere omkring behandlingen kan du også give os et kald på tlf. 97 22 32 36 for en dybdegående samtale. Alternativt kan du skrive spørgsmål til vores e-mail info@fysiodanmarkherning.dk så vender vi tilbage hurtigst muligt med svar.

Få en tid til professionel akupunktur i Herning nær Ikast i dag.